Research

Jag kan förstå bakgrunden och orsaken till era ställningstaganden, och ökad jämställdhet är visserligen en bra sak att kämpa för men jag tror ni angriper symptomen snarare än kärnan. Fler förbud och kvotering löser inga problem och ni motarbetar snarare er själva. Statistiken kanske kommer att se bättre ut men om kvinnor ska kvoteras in i styrelserummen och på arbetsplatserna så är det ett bevis på att kvinnor inte är tillräckligt duktiga att klara av det på egen hand, det är ett slag i ansiktet på de som inte behöver någon hjälp. Sen får jag inte ihop kvinnans rätt till sin kropp och sexualitet med att förbjuda en typ av sexuellt beteende (porr) vilket också skapar en svart marknad och ni gör porrskådisarna en björntjänst. Om ni uppfattar porr som ojämställd så beror det antagligen på att den speglar ett ojämställt samhälle. Vad är nästa steg att förbjuda onnightstand, korta kjolar, uringningar? Att kvinnor är en växande konsument av porr är väl ett tecken på ökad jämställdhet eller?

Sedan så är det privata banne mig inte politiskt, kan man inte gifta sig i Sverige så kan man åka någon annanstans, Las Vegas tex. Och hur vuxna människor balanserar olika hushållssysslor är utanför all politisk kontroll.OBS Kopierat material I researchsyfte…endast för eget bruk av fribonde. Jag lägger ner mycket tid på att skriva kommentarer på andra webbsidor och i vissa fall raderas de, därför säkerhetskopierar jag alla inlägg här plus annat intressant i researchsyfte. Av vilka inlägg som blir borttagna kan man kanske också dra vissa slutsatser.

Dans tankar och äventyr

Ny kurs i bevisbörda och rättssäkerhet

Skriven 24 mars, 2010 av Dan Nilsson

http://www.dan.se/ny-kurs-i-bevisborda-och-rattssakerhet.html

Välkommen på kurs i rättssäkerhet med Beatrice Ask.

Kursen håller på i 2 veckor för att man verkligen ska förstå hur en demkokratisk rättsstat fungerar. Håller i kursen gör justitieminister Beatrice Ask som har stor erfarenhet av ämnet.

För kursdatum och anmälan se Aftonbladet.

kommentera 23 kommentarer hittills

<!– –>

23 Responses to “Ny kurs i bevisbörda och rättssäkerhet”

  1. Martin Melin Says:
    mars 24th, 2010 at 3:05 e m Dumt, ja, men hon har ju också backat nu: http://www.regeringen.se/sb/d/12866/a/142535
  2. Dan Says:
    mars 24th, 2010 at 5:55 e m Ja hon backade för att folk fick förklara för henne hur rättssystemet funkade. Hennes påhitt är ju ren lögn. Hon är dum i huvudet helt enkelt och kan inte stå för det.

    Därför skickar jag i egenskap av rättshaverist ut ett lila kuvert till henne med informationen så att hela grannskapet ska se det!

  3. Presentkortmarknad.se Says:
    mars 24th, 2010 at 6:35 e m Alla dumhuvuden borde tvingas bära dumstrut så man lätt kan urskilja dem ur mängden. Undrar om Beatrice kan föreslå det..
  4. Jonny Zetterström Says:
    mars 24th, 2010 at 6:55 e m Kanske borde du förklara för de icke intierade vad det hela handlar om också.

    Jag har irriterat mig och tänkt blogga om detta, men inte kommit mig för.

    Hon kan lika gärna öppna upp alla polisens register så de blir offentligt tillgängliga via webben så alla kan se vad alla eventuellt är misstänkta för… Det vore ungefär lika smart.

  5. Per Says:
    mars 25th, 2010 at 10:58 f m Tycker hon har en poäng. Tyvärr blev det lite fel. Sexköpare ska precis som alla andra kriminella få ett brev hem med anmälan mm. Dock räcker det väl om det är det vanliga vita kuvertet med Polismyndighetens logga.
    Jag tycker sexköparna kommer alldeles för enkelt undan då de idag klarar sig om de bara betalar sina böter. Det är också vanligt att man skickar handlingarna till annan adress än hemmet.

    Prostitution är människohandel. Det är inte som att gå mot rött ljus eller något annat banalt.

  6. kristofer Says:
    mars 25th, 2010 at 12:07 e m @per problemet med hennes ”lösning” är ju att det är ICKE dömda som ska få färgglada brev.
  7. Per Says:
    mars 25th, 2010 at 3:30 e m @kristofer: Jo, förstod det. Det jag menar är att sexköpare ska få samma brev som andra polisanmälda. Nu har jag inte varit anmäld men jag antar att de på samma sätt som målsägnade får en kopia av anmälan. Idag slipper sexköpare det iom man kan klara sig undan med en bot istället. Förslaget är bra förutom att hon ville ha ett lila brev som pekar ut personen som sexköpare. Gick ett vanligt brev från polismyndigheten ut till en glad familjefar så skulle säkerligen kärringen fråga vad det var. Jag tror att risken för att få ett sånt brev skulle förebygga många sexköp. Tror inte du?
  8. kristofer Says:
    mars 25th, 2010 at 4:59 e m @Per ser inte varför det sexköp skulle behandlas på något annat sätt än övriga brott.
  9. Per Says:
    mars 25th, 2010 at 5:36 e m @K: Idag blir det bara en ordningsbot eller om man nu kallar det något annorlunda. Ungefär som en fortkörning. Då är det bara att betala så slipper man obehagliga brev och annat efteråt. Det jag menar med att det vore bra om den som begår brottet också får ett brev hem med det han är misstänkt för. Precis som vilket som helst annat brott som du säger. Tycker vi likadant?
  10. Gustav Says:
    mars 25th, 2010 at 10:34 e m @ Per. Sexköp är precis som våldtäkt ett smutsigt brott. Som du själv skriver så är det INTE som att gå mot röd gubbe. Hade jag blivit oskyldigt misstänkt för ett sexbrott så hade jag uppskattat om Polisen hanterade utredningen diskret. Jag hade inte uppskattat om en felaktig misstanke förstörde min relation till min fru eller mina barn. Man bör aldrig riskera oskyldiga människors liv i ivern att straffa en förövare.
  11. Per Says:
    mars 25th, 2010 at 11:50 e m Håller inte med dig Gustav. Idag kommer sexköparna för billigt undan. Det är som du säger ett allvarligt brott och offren är kvinnorna. Inte de få män som ev anmäls och frias.
  12. Julius Says:
    mars 26th, 2010 at 11:54 f m Per jag misstänker starkt att du är pedofil. Kan du ge mig din HEMADRESS, TELEFONNUMMER och EPOSTADRESS så ska jag meddela dig om att du är misstänkt samt föra in dig i vårt register.

    Detta kommer jag göra genom att publicera dig under misstänkta pedofiler på min PEDO-Watch list på min hemsida där jag övervakar pedofiler.

    OROA dig dock inte för du hamnar under en egen kategori vid namn MISSTÄNKT PEDOFIL inte under den primära kategorin DÖMDA PEDOFILER.

    När vi (Jag och Beatrice) sedan undersökt ditt fall närmare så kommer vi antingen låta dig vara kvar eller plocka bort dig ifrån listan.

    Skicka gärna med en liten bild också. Det ser så mycket finare ut på sidan med bilder.

  13. Per Says:
    mars 26th, 2010 at 12:05 e m @Julius: Be Dan. Jag har inga problem att han ger dig den info han har om mig. Du kan gladeligen maila mig om du vill diskutera detta närmare.

    Det enda jag efterlyser är att sexköp tas tag i hårdare än vad man gör idag. Varför ska sexköpare komma billigare undan än inbrottstjuvar eller annat kriminellt pack? Om du läst så skriver jag inte att vi ska skicka lila kuvert. Jag tycker att sexköpare precis som andra brottslingar ska få liknande brev hem. Sen om det är när de är misstänkta eller dömda kvittar för mig. Jag tror inte många blir anmälda för sexköp och sen friade. 99% blir tagna med byxorna nere och erkänner brottet så de klarar sig undan med en ordningsbot. Varför inte skicka hem info så familjen får reda på vad man sysslar med? Riskerade man detta så skulle det garanterat förebygga brott.

  14. Julius Says:
    mars 26th, 2010 at 12:18 e m ”Varför inte skicka hem info så familjen får reda på vad man sysslar med?”

    Just i detta fall förmodar jag att man även vid andra brott kan be att få brevet skickat någon annan stans. Ska det gå för andra brott så ska det även gå för sexköpsbrott. Och att ändra denna regel specifikt för sexköpsbrott är som sagt inte rätt väg att gå. Lagen bör då istället ändras på annat håll. Staten ska inte pyssla med att via känslor påverka människor för då kan det sluta var som helst.

  15. Per Says:
    mars 26th, 2010 at 12:50 e m Kan hålla med om att man alltid bör skicka denna typ av info till den adress man är skriven på. Regardless av brott. Är detta en pudel av mig eller bara en liten ändring? :)
  16. Julius Says:
    mars 26th, 2010 at 1:21 e m Nu kanske det kan skapa problem i vissa fall om man alltid skickar till bokförings, vad vet jag? Men om Beatrice efterfrågat detta hade det inte varit lika illa. Nu visar hon dock att hon är fucking retarded. Justitieminister för fan :)
  17. PalMik Says:
    mars 26th, 2010 at 3:49 e m http://bit.ly/cpbeatriceask *egenreklam* ;)
  18. I am Kay | » Gredelin.nu – färgglada kuvert Says:
    mars 28th, 2010 at 5:57 f m […] på området: Dan | Aftonbladet Inga kommentarer […]
  19. Gustav Says:
    mars 28th, 2010 at 11:13 f m Jag har en kompis som blev anmäld för alla möjliga saker i samband med en skilsmässa. Polisen bröt sig in i hans lägenhet och släpade ut honom inför nyfikna grannar och en chockerad hyresvärd. Eftersom det går att göra polisanmälningar anonymt och Polisen måste ingripa vid kvinnomisshandel, våldtäkt, mm, så går det ganska lätt att förstöra en människas liv totalt på det viset.

    Det är världens enklaste sak att anmäla någon för sexköp. Jag tycker att Per är naiv om han tror att det inte finns människor som utnyttjar falska anmälningar för att komma åt människor som de ogillar. Svenska domstolar erkänner problemet och anser att det är stort. Ofta är hämnd eller utpressning motivet. I min kompis fall så var det förmodligen en kombination av båda delarna, eftersom kvinnan först pressade honom på pengar och anmälningarna började efter det att han vägrade betala.

    Jag är inte den som förespråkar mjäkiga straff. Men jag anser att rättsväsendet bör hantera människor varsamt tills det att de är dömda.

  20. Per Says:
    mars 29th, 2010 at 11:45 f m @Gustav: Enda jag kräver är liknande hantering av sexköpsärenden som annat. Om folk blir felaktigt anmälda så tror jag inte sexköp (dvs prostitutionsärenden) är det första man anmäler någon för. Jag vågar nog säga att näst intill 100% av de som anmäls för detta brott blir tagna med byxorna nere av polisen. Det jag tycker är fel att man kan betala bort detta så att man slipper vidare elände.
  21. Anders Says:
    maj 19th, 2010 at 1:57 e m Per och Gustav,

    Ni skriver att det är ”smutsigt” att en vuxen människa betalar för tillfällig – och helt frivillig – sex med en annan vuxen människa.

    För mig är det en gåta hur detta kan ses som ett brott överhuvudtaget. Vari ligger skadan av själva HANDLINGEN? På vilka grunder ska handlingar allmänt sett straffbeläggas enligt er? Vill ni straffa allting som ni anser är ”smutsigt”?

    Jag misstänker att ni båda är hjärntvättade av kristenhetens sexualmoral eller PK-feminismens ogenomtänkta paroller. Får man skicka grälla kuvert till er då, så att andra må bli varnade?

  22. Per Says:
    maj 20th, 2010 at 9:30 f m Om du vill varna folk för att jag inte tror på historian om ”den lyckliga horan” så be my guest. Lämna ett inlägg nedan med din mailadress så får du mina kontaktuppgifter.

    Förstår du inte själv vad som är fel med prostitution så tror jag inte vi har så mycket att diskutera.

    Ha en bra dag!

  23. Bengt Says:
    juli 2nd, 2010 at 11:25 f m Per och Gustav! Anders har helt rätt och jag tror majoriteten av svenska män håller med dessutom. Att inte diskutera med folk som har motsatt åsikt är inget argument i sig. Att kalla ett brott för ”smutsigt” bevisar det moralistiska förhållningssättet. Människohandel är ett mycket allvarligare brott som kanske kan likställas med våldtäkt men frivillig handel mellan två vuxna människor borde inte vara något brott. Alla prostituerade är inte offer, många väljer att vara det. Att det är lagligt i andra EU länder tyder på att det inte är ett självklart brott som t ex våldtäckt är. I princip strider också lagen mot EUs bestämmelser om fri rörlighet för tjänster.

    Man kan också argumentera att bimbos som letar efter rika män att gifta sig med är prostituerade, och även tjejer som ligger sig upp i karriären. Ja istället för pengar så byter man ju tjänster, tjänster som kan värderas i pengar. I förlängningen så är kanske också onenightstand prostitution om killen betalar taxi, drinkar osv. eller t o m två främlingar som har sex kan ses som en barter uppgörelse där en sexuell handling byts mot en annan sexuell handling. Bara inom äktenskapet skulle det vara lagligt att ha sex då eftersom inom familjen krävs ofta ett skriftligt kontrakt för att det ska hålla juridiskt. Det skulle vara intressant om någon jurist vågade driva ett mål så långt, men risken är att han skulle bli uthängd av media och aldrig mer få ett jobb. Det är för riskabelt så ingen vågar. Den stora frågan är om det är rättvist att folk ska leva i rädsla för att uttrycka sina åsikter. Jag misstänker att miss Ask tycker det.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s