Gudrun Schyman inte längre välkommen på Pride

Hahaha, har ni läst debatt artikeln i Expressen: ”Skrota sexköpslagen för kvinnornas skull”, jag stötte på den när jag researchade (googlade) morallagar, och sedan läste jag Gudrun Schymans respons ”Sexköp är ingen mänsklig rättighet”. Jag fick läsa det två, tre gånger både framlänges och baklänges för att verkligen förstå hur hon resonerar. Jag försöker vara fördomsfri och ger alla en chans, även om man heter Gudrun Schyman. Men jag hittade ingen substans, ingen logik utan bara retoriska floskler.

”Jag tror att sexualiteten, som en del av vår mänskliga identitet, ska skyddas från kommersiell exploatering. Jag är beredd att inskränka de få ”lyckliga horornas” handlingsfrihet för att vi äntligen ska nå det paradigmskifte som innebär mänskliga rättigheter också för kvinnor. Sexköpslagen är ett av de verktyg vi ska använda i det arbetet.”

Är det någon som begriper logiken i detta, det är som hon går i cirklar men nämner inte kärnbudskapet. Det är att SEX ÄR MAKT för kvinnor, och om män enkelt skulle kunna kringgå makten genom att köpa sex på annat håll så neutraliseras den sexuella makten. Idag är lagligt sexköp flera timmar bort och alla har inte den tiden.

Men vad är då det roliga i det kan man undra…Jo det är att Alexander Bard och Oscar Swartz, båda stolta sexsäljare, uppmanar Gudrun Schyman och övriga politiker som stödjer sexköpslagen att stanna hemma under Prideparaden, då de inte har något där att göra. ”Och till alla politiker som älskar att sola sig i glansen av Prideparaden i morgon har vi en hälsning: Om ni stödjer sexköpslagen, stanna hemma!

Egentligen har jag tröttnat på att skriva om sexköpslagen, det finns så många andra som gör det bättre, men det här var ändå kul 🙂 Stackars Schyman som hade så roligt på Pride förra året kan inte vara med i år. Är det fel att förutspå en ändring i sexköpslagen som undantar sexuella tjänster mellan män? Det kan ju inte annat än gynna feminismen, vilket sexköplagen egentligen är till för…

Om fribonde

Jag skriver vad jag vill, när jag vill, om jag vill...
Det här inlägget postades i löjliga lagar, politik, samhälle. Bokmärk permalänken.

Kommentera

