Älskade Bea som vi älskar att hata…om Littorin

”Jag kan bara konstatera att ord står mot ord och att det är väldigt allvarliga anklagelser. Det tar jag naturligtvis på stort allvar. För mig är det väldigt viktigt att lagen gäller lika för alla” Beatrice Ask (Aftonbladet)

Sexköp är juridiskt och straffmässigt jämförbart med fortkörning…Hur kan hon få det till ”väldigt allvarliga anklagelser”…Skulle fru Gredelin säga samma sak om Littorin hade åkt fast för fortkörning, eller rättare sagt att ett anonymt vittne hade skvallrat till kvällspressen att någon som liknat Littorin kanske hade kört lite för fort?

Även jag är snabb att döma Littorin, kanske är det för att jag tror att Littorin skulle kunna vara typen som köper sex och att jag tycker inte det skulle ha någon negativ inverkan på hans jobb…kanske tvärt om. Kanske även pga av härvan runt polischefen som gjort att jag har lättare att döma ut alla ”maktens män” att ha dubbelmoral.

Jag undrar vad tant gredelin går igång på….men jag går inte in på det nu….kanske senare, fantasin skenar iväg. (Ärade läsare, med all välvilja…låt er egen fantasi spinna på högvarv och skriv något i er egen blogg, länka gärna hit också :-).

Jag har skrivit en del om Littorin, Anna 30, jämställdhet, prostitution, Beatrice Ask m.m, och det genererar ju rätt många Google träffar de senaste dagarna. Men jag förstår om få vill länka hit eller kommentera vad jag skrivit för jag har kanske ganska extrema anarkokapitalistiska åsikter som kanske inte riktigt hör hemma hos mer respektabla och rumsrena bloggare. Men jag eftersträvar inte att den stora massa ska läsa min blogg, de skulle fastna i detaljer och är inte lika filosofiska. De skulle missförstå. Min publik är ett ytterst litet antal ödmjuka och intellektuella individer eller kanske om inga sådana finns dock endast mig själv.

Om fribonde

Jag skriver vad jag vill, när jag vill, om jag vill...
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

