TV4s politikerblogg bedömmer mitt inlägg som olämpligt!

Man kan bara trycka ner åsikter så länge tills de kommer upp någon annanstans 10 gånger värre, det är så åsiktsfriheten har kunnat överleva. Se mitt inlägg längst ner ”Vad är det som driver republikanerna i Sverige?”. Jag tog mig tid att fundera och skriva ett välformulerat inlägg som sedan bara direkt anses opassande i ett forum som ger intryck av att vara opartiskt. Mest förbannad blir jag över min bortkastade tid och den arroganta inställningen att min åsikt inte passar sig. Därför bestämde jag mig att starta den här bloggen och jag skrev också ett email till Anders Pihlblad där jag bad om en förklaring. Jag har blivit utsatt för att mina inlägg tagits bort även på di.se och varje gång har det retat mig att min åsikt inte räknas. Så varför fortsätter jag att skriva? För att jag tror jag kan påverka något i positiv riktning, så naiv är jag.

  1. 2010-06-20 12:52 Bengt

    Kommentaren är spärrad eftersom den bedömts som olämplig.

    Vad är det som driver republikanerna i Sverige? Avundsjuka? Jantelagen är mycket stark i Sverige och jag tycker det är patetiskt att man bortförklarar det med att det är odemokratiskt för att kungen inte är folkvald. Att hävda att det är skattebetalarna som betalar för kungahusets liv i “sus och dus” är bara okunskap. Kungen har ett fullspäckat program och har inget privatliv. Dessutom är apanaget ränta på en statsskuld till släkten Bernadotte, denna är så stor att den aldrig kan återbetalas. Apanaget är en liten del av de räntor som staten enligt avtal är skyldiga att betala. Att i ett “modernt” land som Sverige hävda att monarkin är odemokratiskt och samtidigt konfiskera familjens “förmögenhet” och den ränta de har rätt till är i sig odemokratiskt eller rent av fascistmetoder. Kungen skulle aldrig gått med på att avsäga sig all makt. Demokrati är inte 100% demokratisk även om man skulle kunna tro det, den som kan spelet (dvs politiker och media) har nästan obegränsad makt och som de flesta vet så är absolut makt i sig korrumperande. Är det demokratiskt att någon som tex jobbar som skådespelare har ett VIP kort som ger inträde till alla klubbar och kan gå förbi alla köer? Är det demokratiskt att SVT ger republikaner och vänstersympatisörer så stort utrymme i media? Sist men inte minst så finns det en “vad ska mamma säga korruption” som media använder till sin fördel. (dvs att ingen vågar uttrycka politiskt inkorrekta åsikter i TV pga av att de tror att mamma, chefen eller andra viktiga personer tittar). Media (det ledande kulturskiktet) styr också till stor del vad som anses vara politiskt korrekt. Media är ansvariga för den politiska debatt för eller mot monarkin. Det skulle vara intressant om media en dag skulle ta upp frågan om “apanaget/socialbidraget till SVT” ska finnas kvar i ett “modernt demokratiskt Sverige”. http://sv.wikipedia.org/wiki/Guadeloupefonden http://traditionochfason.wordpress.com/2010/03/27/kungahusets-varumarkesvarde-och-apanaget/ http://smutsigtmjol.se/?p=338

Länka till inlägget: http://www.politikerbloggen.se/2010/03/15/28382/

Kommentera »

Personuppgifter Politikerbloggen.se sparar de uppgifter du anger i formuläret ovan tillsammans med din IP-adress. Uppgifter om e-post och IP-adress är inte synliga för andra besökare på sajten.
  • Jag hörde att… … Lars Ohlys medarbetare redan i går kväll bokade in intervjuer i Sälen med anledning av ett okänt utspel från vänsterpartiet i någon av morgontidningarna på tisdagen.
  • Jag hörde att… … landets snyggaste livvakt (utsedd av Politikerbloggen två år i rad) befann sig i Sälen under söndagen och måndagen. Hans sömn förstördes fullständigt av paret på andra sidan väggen som ägnade sig åt fantasifulla och högljudda “lekar” hela natten.
  • Jag hörde att… … centerpartiets ungdomsförbund och ordföranden Magnus Andersson stod som arrangör för den efterfest som ordnades i Sälen på måndagskvällen.
  • Jag hörde att… … tidigare SVT-profilen Sven Vrang, i dag parhäst med TV8:s Lars Adaktusson, senare i veckan går i pension. Han tänker bland annat ägna sig åt att läsa böcker, sa han på måndagskvällen under rikskonferensen Folk och försvar i Sälen.
  • Jag hörde att… … Mona Sahlin på måndagen fick en burk hjortronsylt efter att ha hållit tal på försvarskonferensen i Sälen. På presskonferensen en stund senare sköt hon burken åt sidan och frågade viskande Lars Ohly: “Tycker du om hjortronsylt?”
  • LÄS PIHLBLAD!

  • RSS Anders Pihlblads blogg

  • TIPSA Per-Ola MjÖmark

  • Annonser

    Om fribonde

    Jag skriver vad jag vill, när jag vill, om jag vill...
    Det här inlägget postades i politik. Bokmärk permalänken.

    2 kommentarer till TV4s politikerblogg bedömmer mitt inlägg som olämpligt!

    1. fribonde skriver:

      Modereringen av artikelkommentarer på TV4:s sajter görs inte av mig utan av ett utomstående företag.

      -anders

    2. Ping: REDAKTIONENS MÅNADSBREV – juni 2010 « Tradition & Fason

    Kommentera

